Jelenleg Magyarországon tudomásom szerint nincs még alkalmazva ilyen rendszer, de egyes kritikus autópályaszakaszokon már folytak előkészítő tanulmányok és forgalmi szimulációk.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki Karán a Közlekedésautomatikai Tanszéken készült egy szimuláció, melyben a ramp meteringet a változtatható sebességkorlátozással közösen alkalmazva jelentős eredményeket értek el. A riport címe;
Autópálya forgalomszabályozás felhajtókorlátozás és változtatható sebességkorlátozás összehangolásával és fejlesztési lehetőségei
http://kitt.bmf.hu/mmaws/2007/download/Tettamanti_MMA.pdf
Rövid összefoglaló a cikk elején;
Jelen cikkünkben egy olyan dinamikus autópálya forgalomirányítási módszert ismertetünk, amely két - a gyakorlatban egymástól függetlenül működő - szabályozási módszert összehangolva alkalmaz.
A szabályozó rendszer alkalmazásával jelentősen növelhető a gyorsforgalmi utak kapacitáskihasználása, ill. megakadályozható, rosszabb esetben lassítható a torlódás kialakulása. A módszer elméleti kidolgozásán túl, a gyakorlati megvalósításra is sor került a BME Közlekedésautomatikai Tanszék laborjában, a VTC-3000 ACTROS forgalomirányító berendezés segítségével.
A rendszermodellen végzett szimulációk egyértelműen alátámasztják az összehangolt szabályozás hatékonyságát és bizonyítják alkalmazhatóságát.