Ramp Metering Magyarországon; Múlt-Jelen-Jövő

Átfogó kép a RAMP METERING-ről (autópálya felhajtó-szabályozás), magyarországi viszonylat ismertetése, összefogása, fejlesztése és buzdítása. A honlap folyamatos szerkesztés alatt áll.

 Elérhető jelentősebb javulások a ramp metering alkalmazása által  (az esettanulmányok részben mindez számokban, konkrét mérési adatokkal alátámasztva):

·  Az autópálya torlódások csökkenése időben és térben ( vagy akár a torlódás  megszüntetése is egyes esetekben).

·  Az autópálya kapacitásának (áteresztő képesség) és a sebesség növekedése, mérsékelt és megbízhatóbb (kiszámíthatóbb) utazási idő.

·  A környező városi úthálózatra vagy kapcsolódó autópályára való visszatorlódás csökkenése vagy elkerülése.

·  Lényeges fejlődés a közlekedésbiztonságban a lecsökkent torlódási idő, a kevesebb visszatorlódás és a javított besorolási folyamatnak köszönhetően.

·  Fejlett és szabályos használata az egész közlekedési hálózatnak, a jellegzetes elveknek megfelelően.

 

 A ramp metering célja, hogy korlátozza az autópálya főpályára felhajtó járművek számát, ideiglenesen a felhajtón tárolva ezeket néhány percet (5-10 perc). Ez a várakozási idő elhanyagolható ahhoz képest, ha a főpályán kialakuló torlódás miatt kisebb sebességgel halad a jármű vagy éppen a kialakult dugóban kell várakozni órák hosszat. Ezt az egész hálózatra kiterjedő átlagos utazási idő mérések igazolták (beleértve a felhajtón várakozó járműveket is). Ezáltal a főpálya forgalma nem haladja meg a főpálya kapacitását (maximális áteresztőképesség jármű/óra), nem alakul ki torlódás, de megpróbálja ezen a speciális szinten tartani detektorok segítségével.

 4.jpg

Foglaltság-Forgalom alapdiagram

Megjegyzés: Ha a maximális kapacitás (áteresztő képesség) után még mindig nő a foglaltság ( torlódás) akkor csökken az utazási sebesség is, ezzel el kezd csökkenni az autópálya forgalom mértéke is. Ha pedig túlságosan korlátozó a rendszer, nincs kihasználva az autópálya kapacitása (a fordított parabola csúcspontja előtti állapot).

 

 Egy másik érv a ramp metering alkalmazására, hogy megelőzi/elhárítja a torlódás kialakulását a felhajtó után (persze nem minden esetben, mert csodára nem képes) és feloszlatja az egyszerre felhajtani próbáló egymást közel követő járműcsoportokat. A ramp metering egyik legfőbb erénye, hogy ”feldarabolja” a főpályára felhajtani próbáló járműveket, ezzel biztosítva könnyebb és biztonságosabb besorolást a forgalomnak.

Egy másik hatása a ramp metering-nek a pályát csak rövidebb szakaszon használó sofőrök elterelése. A felhajtón való várakozás által okozott kisebb késés, egyes sofőröknél másik, időben rövidebb útvonal választásához vezet, ezzel is csökkentve az autópálya-használati igényt, növelve a gyorsforgalmi úthálózatot valóban jogosan, hosszabb távra igénybe vevő sofőrök arányát.

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 29
Tegnapi: 1
Heti: 66
Havi: 155
Össz.: 75 021

Látogatottság növelés
Oldal: Miért jó? Mit tud? Mi a cél?
Ramp Metering Magyarországon; Múlt-Jelen-Jövő - © 2008 - 2024 - rampmeteringhungary.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »